sâmbătă, 1 decembrie 2012

Compunere descriptivă - bunicul meu, portret fizic şi moral


O compunere descriptivă despre bunicul meu. Compunerea are în vedere atât profilul fizic cât și pe cel moral. Vezi și: Compunerea descriptivă despre bunica mea

Unul din cei mai cumsecade oameni pe care îi cunosc este bunicul meu. Bun la suflet, blând și plin de respect sunt doar câteva dintre cuvintele care-i descriu cel mai bine profilul moral. Nu l-am auzit niciodată ridicând tonul la cineva, cu atât mai puțin la mine. Întotdeauna mi-a vorbit frumos, iar vorbele ieșite din gura sa au reprezentat pentru mine sfaturi prețioase, iar uneori adevărate lecții de viață. Deși este un om simplu, fără prea multă carte, bunicul meu, poate și datorită vârstei, dă dovadă de multă înțelepciune. Ori de câte ori am avut nelămuriri sau am avut nevoie de o persoană care să mă asculte și să mă înțeleagă, bunicul meu a fost acolo. Cu toată experiența lui de viață, m-a îndrumat și m-a povățuit, iar ulterior i-am apreciat învățăturile. Dar toate aceste impresii nu sunt doar ale mele. Bunicul meu este un om respectat și în comunitate. Vecinii, precum și ceilalți oameni care îl cunosc, au doar vorbe bune de spus despre el. Nu de puține ori când m-am plimbat cu el prin oraș, am văzut o mulțime de oameni, bătrâni sau mai tineri, care l-au salutat cu respect și i-au vorbit cu multă prețuire.

Din punct de vedere fizic, bunicul meu este de înălțime medie. Nu este nici gras, dar nici slab, iar acest lucru este un semn al sănătății fizice și al traiului sănătos pe care l-a dus toată viața. Urmare a originii sale rurale și a primilor ani de viață petrecuți la țară, bunicul meu are o rezistență fizică deosebită. De puține ori l-am văzut bolnav, iar despre asprimea vremurilor, fie iarnă aspră sau vară caniculară, nu l-am auzit să se plăngă niciodată. Un alt indiciu fizic important, totodata fiind și un semn al profilului moral, harnicia, sunt palmele sale aspre și degetele groase pline de bătături. Toată viața sa a muncit cu îndârjire pentru a-și crește copii și pentru a aduce bunăstare casei. Nici acum la vremea pensionării, nu se dă înlături când vine vorba de muncă sau de activități practice în gospodărie.

Părul său alb, cândva blond-șaten, cu un început de chelie și ochii albaștrii, precum cerul de primăvară, completează profilul bunicului meu. Fața sa prezintă câteva riduri, mai ales în jurul ochilor, care vorbesc de la sine despre anii grei care s-au scurs peste viața greau, uneori plină de lipsuri.

Acesta este bunicul meu, unul din cei mai importanți oameni din viața mea. Îl iubesc mult, iar această dragoste pe care i-o port o împărtășește și el față de mine. Îi doresc tot binele din lume și multă sănătate pentru că le merită pe deplin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu