sâmbătă, 1 decembrie 2012

Compunere descriptivă - Clasa mea


O scurtă descriere a clasei mele. Compunerea descriptivă ar putea avea următorul titlu: Mult mi-e dragă clasa în care învăţ!

Mult mi-e dragă clasa noastră. Când îi păşesc pragul, pare că tot ce este în jur îmi zâmbeşte: tablourile de pe pereţi, uşile şi ferestrele în chenare albe, florile roşii ale muşcatelor din ghivece.

De pe peretele din dreapta te îndeamnă la călătorii o hartă viu colorată. Prin cele trei ferestre mari, înalte, năvălesc razele luminoase aşe soarelui. O adiere de vânt umflă uşor perdelele albe şi curate, brodate pe margini cu fir roşu, gri-deschis şi negru. Aceeaşi broderie tiveşte şi faţa de masă albă, are aoperă catedra.

Spaţioasa noastră clasă găzduieşte trei rânduri de bănci nou-nouţe.

Pe putrile băncilor citesc şi învaţă elevi silitori şi cuminţi. În fiecare dimineaţă elevii privesc prin ferestre clasa în care intra când sună clopoţelul.

Eu îmi iubesc clasa mea şi o îngrijesc cu multă dragoste şi tragere de inimă. Cei care nu cred că am o clasă frumoasă, curată şi luminoasă, îi învit să facă o vizită la şcoala noastră.

Un comentariu: